neděle 5. června 2016

Italské risotto s chřestem a houbami


Taky milujete Itálii a italské jídlo? Jsem vnitřně přesvědčená, že jsem v minulém životě Italkou byla ;) Né, ale teď vážně. Na italské kuchyni zbožňuju její chutě, vůně, snadnost a rychlost v přípravě jídel, no a co teprve k tomu italské víno? Jedno z mých nejvíc nejoblíbenějších je to výborné mazlavé risotto. Upřímně - dlouho jsem se odhodlávala, než jsem první uvařila. Měla jsem z přípravy strach, ale nebylo proč. Je to rychlé, snadné a tááák výborné. Nejvíc mě na risottu baví, že si jej můžeme připravit dle vlastní chuti. Tentokrát jsem uvařila risotto s houbami a chřestem, který má teď svou sezonu.

Ingredience na dvě porce:
- 5 hrstí italské rýže Arborio
- 2 šalotky
- máslo
- 60g nastrouhaného tvrdého sýru typu parmazán
- 2dcl bílého suchého vína
- chřest
- 2 hrsti hub (měla jsem sušené, takže jsem si je předem namočila, aby pěkně změkly)
- zeleninový vývar

Postup:
Najemno nakrájíme šalotku, odlomíme zdřevnatělé části chřestu, který poté oloupeme a nakrájíme na cca 2cm dlouhé kousky.

V připravené pánvi rozpustíme máslo, přidáme šalotku a zpěníme. Přisypeme rýži a mícháme do té doby až se spojí s cibulkou. Zalijeme vínem a chvíli povaříme, dokud se nám alkohol nevypaří. Správný čas pro přidání vína poznáme tak, když je rýže natolik horká, že ji neudržíme v dlani.  Poté postupně přidáváme předem připravený zeleninový vývar dle potřeby, který budeme mít v hrnci na nízkém plameni. Přiléváme vždy, dokud se vývar téměř nevypaří. Za stálého michání dusíme cca 10 min., kdy přidáme nakrájený chřest. Dusíme tak dlouho, aby rýže byla na skus, tedy al dente.

Ke konci přidáme scezené sušené houby, kousek másla a parmazán. Osolíme dle potřeby a smícháme vše dohromady. Na talíři risotto ozdobíme najemno nasekanou petrželkou (bohužel tentokrát jsem ji neměla, takže jsme se trošku na té dobrotě ochudili :/).


Žádné komentáře:

Okomentovat