sobota 20. prosince 2014

Dvoubarevné muffiny


Od mé kolegyňky jsem dostala parádní tvořítko na dvoubarevné muffiny. Proto jsem se je rozhodla upéct, i když je to těsto na mramorové muffiny, ale tyto mi přijdou zábavnější a chutnější. Snad budou chutnat i naší dnešní návštěvě - babičkám a dědečkovi, kteří k nám dorazí na předvánoční návštěvu :)

Je to velmi jednoduchý recept na 12 muffinů, které jsou raz dva hotové :)

Ingredience:
- 250 g hladké mouky
- 1 lžíce prdopeče
- 140 g třtinového cukru
- 200 ml mléka
- 2 velká vejce
- 85 g másla
- 2 lžíce kakaa

Postup:
Předehřejeme si troubu na 180°C.

Do jedné misky prosijeme mouku s prdopečem, poté přimícháme cukr. V druhé misce promícháme mléko, vejce a rozpuštěné máslo.

Do tekuté směsi natřikrát přisypeme suché ingredience a pořádně promícháme, abychom v těstě neměli žádné hrudky.

Polovinu těsta odlijeme do jiné misky a přidáme kakao.

V případě mramorových muffinů plníme košíčky střídavě světlým a tmavým těstem. Kdežto jak jsem se zmínila, použila jsem šikovné tvořítko. I když je těsto trošku tužší, i přesto šlo nalít do otvorů.

Mramorové muffiny můžeme před vložením do trouby ozdobit například třešněmi a nebo borůvkami:



Mně bylo líto tuhle nádheru kazit, takže jsem žádné ovoce nepoužila, ale i tak jsou výborné.

Pečeme cca 20 min., zda jsou muffiny upečené, poznáme propíchnutím špejle. Po dopečení necháme ještě 5 min. v troubě, aby neklesly. Poté je vytáhneme a necháme vychladnout na mřížce.

Hotové muffiny můžeme ozdobit troškou tvarohu nebo zakysané smetany.



P.S. Stařečkům chutnali a zabalili jsme jim několik kousků domů :)


Žádné komentáře:

Okomentovat