pondělí 15. prosince 2014

Red Velvet Cupcakes


Když jsem jednou viděla při hledání různých receptů Red Velvet dort, myslela jsem si, že bude chutnat zaručeně ovocně, představovala jsem si chuť třešní nebo jahod. Také mě zaujal kontrast mezi červenou a bílou, kdy je dort samotný tradičně prokládaný korpusem a krémem. Načervenalá barva vznikne přidáním buď červené řepy a nebo červeného potravinářského barviva.

Našla jsem tenhle úžasný recept na cupcakes na Joyofbaking.com, který je na 12 standardních dortíků. Udělala jsem však dvojitou dávku, i když jsem netušila, jak budou chutnat ... a chutnají úžasně :)

Ingredience:
- 250 g hladké mouky
- 1/2 lžičky prdopeče
- 1 lžička jedlé sody
- 1/2 lžička soli
- 17 g holandského kakaa
- 130 g změklého másla
- 180 g cukru krupice
- 2 velká vejce
- 1 lžička vanilkového extraktu
- 240 ml podmáslí
- červené potravinářské barvivo (použila jsem toto barvivo)
- 1 lžička octa

Poleva:
- 250 g cream cheese typu Philadelphia
- 1 lžička vanilkového extraktu
- 120 g moučkového cukru
- 200 ml studené smetany ke šlehaní

Postup:
Předehřejeme si troubu na 180°C.

Připravíme si podmáslí, do kterého přišleháme barvivo. Do jedné misky poté prosijeme mouku, prdopeč, sůl a kakao. V druhé misce, ve které vše budeme připravovat, si vyšleháme máslo s cukrem, dokud nebude směs jemná, téměř do pěny. Přidáme po jednom vejce a pilně šleháme, přidáme vanilkový extrakt.

Do této směsi přidáme třetinu sypké směsi a polovinu obarveného podmáslí, šleháme při nízkých otáčkách. Přidáme další třetinu a zbytek podmáslí, opět chvíli šleháme a přidáme zbytek mouky.

Do hrnečku dáme sodu a ocet, necháme vybublat a přidáme do těsta. Těsto je skutečně jemně sametové.

Připravíme si plech s papírovými košíčky a naplníme je těstem do 2/3. Pečeme 20 min., zda jsou cupcaky upečené, poznáme propíchnutím špejle. Vyndáme z trouby a necháme košíčky v plechu odpočívat cca 5 min., poté je vyjmeme a rozložíme na mřížce, aby zcela vychladly.

Mezitím si připravíme polevu. V misce utřeme krémový sýr s cukrem, přidáme smetanu ke šlehání, vanilkový extrakt a pak pilně šleháme dotuha. Necháme ji vychladit.

Směs přendáme do cukrářského pytlíku s cukrářskou špičkou ve tvaru hvězdičky a každý cupcake bohatě ozdobíme. Nakonec krém posypeme jedním rozdroleným cupcakem.

Žádné komentáře:

Okomentovat