čtvrtek 1. ledna 2015

Čočka se zeleninou


S novým rokem se pojí tradice, že na stole nemá chybět čočka, která svým vzhledem připomíná penízky, které by v roce budoucím měla čočka přinést :)

Upřímně se svěřuji, že jsem čočku ještě nikdy nedělala. Takže jsem se nechala inspirovat, když jsem si na internetu prohlížela různé přípravy čočky.

Zaujal mě obrázek, kdy čočka byla krásně barevná, takže jsem si řekla, proč bych nemohla vyzkoušet čočku i na jiný způsob, než je nám všem známým, a to na kyselo. A je pravda, že jsme si na ní opravdu pochutnali :)

Ingredience:
- 200 g čočky
- 1/2 žluté papriky
- 1/2 červené papriky
- 1/2 zelené papriky
- 3 rajčata
- 2 cibule
- koření dle chuti
- sůl
- olej

Postup:
Čočku si na noc namočíme, druhý den propláchneme. Do hrnce si připravíme vodu a vsypeme propláchnutou čočku a dáme vařit.

Během vaření čočky si spaříme rajčata pro jejich snadné oloupání. Nadrobno nakrájíme cibuli, papriku a rajčata.

Nejprve dáme na čtyřech lžících oleje smažit cibulku, aby nám krásně změkla. Poté přidáme papriku a chvíli podusíme, přidáme rajčata. Zelenina by neměla být měkká, ale jemně křupavá.

Okořeníme dle své chuti (přidala jsem namíchané mexické koření a dosolila). Slijeme uvařenou čočku a přimícháme ji do zeleninové směsi.

Jako masovou přílohu jsme zvolili vepřovou panenku připravenou v paninovači s volským okem.

Žádné komentáře:

Okomentovat